Kempenkamp 2003 dag 3

Maandag 21/7/2003

Uiterst sportief

Ochtend appèl
Het werd weer eens tijd voor BRULsmurf om zijn stem te oefenen en wat aktiviteit voor de jeugd op de vroege ochtend kon ook geen kwaad. Iedereen dus uit bed en recht naar het ochtend appèl. Je kon merken dat BRULlie erg in zijn element was, want de kinderen luisterden heel braaf en deden precies wat BRULlie hen opdroeg. Een goede voorbereiding voor weer een aktieve dag…

 

Killer Kelly…
Vandaag stond het Kempenkamp schaaktoernooi op het programma. Het leek een hele spannende strijd te worden, maar er was toch één Kempenkampertje die duidelijk het sterkste was. Kelly speelde heel geconcentreerd en maakte erg weinig foutjes. Ze gaf hierdoor haat tegenstanders praktisch geen kansen. Aan het eind van het toernooi werd het echter wel heel spannend. Toch bleef het goed gaan en ook in de laatste ronde bleek ze te sterk voor haar tegenstandster. Suzie kwam tijd tekort om een verdediging te bedenken tegen twee oprukkende pionnetjes en haar vlag viel. Kelly had hierdoor alles gewonnen! Ze stond aan het eind va die partij wel te trillen op haar benen van de spanning. Uitstekend gedaan Kelly…

Eindstand Kempenkamp 2003 schaaktoernooi

Nr  Lnr Naam                                            punten  W.P.  S.B.  ap
 1  30 Kelly Noten                                      7.0   33.0   33.00   
 2  10 Joep Bouten                                      6.0   33.0   26.00
 3  43 Dirk Wenting                                     6.0   33.0   26.00
 4  11 Suzie Noten                                      5.0   33.0   20.00
 5   9 Bennie van Heeswijk                              5.0   31.5   19.50
 6  28 Roy Noten                                        5.0   30.5   21.00
 7  14 Gijs Heeren                                      5.0   29.0   17.00
 8  26 Brigitte Paridaans                               5.0   26.0   17.00
 9  17 Sophie Paridaans                                 5.0   26.0   16.00
10  41 Paul Weijtens                                    4.5   27.5   16.00
11   7 Wietse Elswijk                                   4.5   26.5   15.00
12  38 Jeffrey Leyten                                   4.0   29.5   12.50
13  42 Sjoerd van Horssen                               4.0   29.0   13.00
14  32 Eelco van Horssen                                4.0   28.5   14.00
15  36 Wessel Veerbeek                                  4.0   28.5   12.50
16  21 Rik van Dam                                      4.0   27.0   10.50
17   1 Stef van Beers                                   4.0   27.0   10.00
18   3 Mathijs Pellemans                                4.0   26.5   13.00
19  24 Roel van Happen                                  4.0   26.5   11.50
20  16 Jeroen van Poppel                                4.0   24.5   10.50
21  34 Ruud Weijtens                                    4.0   24.0    9.00
22  13 Tom Slenders                                     3.5   26.0   10.50
23  15 Mark Tilburgs                                    3.0   27.5    7.50
24  18 Crijn van Vlokhoven                              3.0   27.0   10.50
25   5 Jurgen Antonis                                   3.0   23.5    7.50
26  35 Tom Swinkels                                     3.0   23.5    6.25
27  12 Ariana Jansen                                    3.0   22.5    7.00
28  31 Larissa Jansen                                   3.0   21.5    5.50
29  27 Vincent Jansen                                   3.0   21.0    5.00
30  29 Joey van Hoof                                    3.0   21.0    5.00
31   2 Stan van Breemen                                 3.0   20.5    4.25
32   8 Jelle van Horssen                                3.0   19.0    4.00
33  37 Ellen Sinot                                      3.0   19.0    3.50
34   6 Robbert v Eijndhoven                             3.0   17.0    4.00
35  25 Sanne Swinkels                                   2.5   18.0    2.50
36  23 Patrick de Jong                                  2.0   21.5    2.50
37  20 Carl Pellemans                                   2.0   21.0    2.75
38  39 Luc Bruinshorst                                  2.0   20.5    4.50
39  33 Lonneke Skenders                                 2.0   19.0    2.25
40  40 Laura van Beers                                  2.0   17.0    2.00
41   4 Tom Weijtens                                     2.0   14.0    1.25
42  22 Sjoerd Paridaans                                 1.0   19.0    0.25
43  19 Anne van Heeswijk                                1.0   14.5    0.25

 

Score Kempenkamp 2003 schaaktoernooi

Onbekend            10
De Criminelen        9
De Detectives        8
De Zware Smurfen     7
De Schaakmaffia      6
De Boefjes           5
De Dieven            4
De Blauwe Bende      3

Hindernisbaan
Hieronder volgt het verslag van een enthousiast Kempenkampertje over de hindernisbaan.

Op deze middag werden de nietsvermoedende groepsleiders bij elkaar geroepen, met het verzoek om hun zwemkleren aan te doen. Toen werden ze geblinddoekt en zo naar het veld gebracht. Ze werden onder een tafel met een net gezet….en met ijskoud water natgespoten door lange smurf. Blijkbaar heeft hij nooit van onderkoelingsverschijnselen gehoord, anders had hij ze vast wel herkend!!

 

Een tijdje later kwam de rest van de kinderen. Om de beurt kwamen de groepjes hun groepsleider halen. De jongste van de groep nam de groepsleider bij de hand en zo legden ze samen het parcourse af. De andere werden met hun voeten aan elkaar vastgebonden en moesten zo achter de andere 2 aan. Het parcourse begon met een kuil die gevuld was met water. Daar moest je doorheen lopen. Daarna was er een stuk waar je moest tijgeren. Aan het eind stond een smurf met 5 smeurfo die je moest pakken. Vervolgens stond er een tafel met een zwart zeil eroverheen.

 

Daar moest je onderdoor kruipen. Daarna stonden er 2 smurfen met een lat waar je moest limbodansen. Als dat niet lukte moest je de 5 smeurfo weer inleveren! Verderop lag een zeil met groene zeep erop. Om het extra glad te maken, spoten de smurfen er ook nog eens water op! Tenslotte stonden er nog een paar pionnen waar je om moest slalommen en dan was je bij de finish.

 

Dit parcourse werd door 2 teams tegelijk afgelegd. Het team dat het eerst over de streep was had gewonnen en ging door naar de volgende ronde. Iedere ronde was een beetje anders. In ronde 2 moest de groepsleider de jongste van de groep op de rug nemen. In de derde ronde (FINALE) moest je over de lat stappen in plaats van limbodansen. Dit was voor sommige makkelijker, maar voor andere juist moeilijker. Het werd dan ook een spannende finale!

Suzie Noten

Ook Moppersmurf had veel lol in dit spelletje. Daarom heeft hij ook een verslagje gemaakt…

141100, 142103, 143100, 137102, 136103, 134105, 135103 en 128105 zwemspullen aantrekken en melden bij de keuken! Het is al maandag en de groepsoudsten zijn goed afgericht dus binnen vijf minuten waren ze allemaal present. Zelfs een aantal kinderen die niet geroepen waren kwamen al nieuwsgierig kijken wat er aan de hand was. En dat was precies wat de oudsten zich afvroegen… Naast de keuken was namelijk de isoleercel! Maar helaas, de smurfen hadden voor deze hardcore gangsters wat anders in petto… De koelcel van Lllllange Smurf! De groepsoudsten werden geblinddoekt afgevoerd naar het veld. Daar aangekomen werden ze in een kooi gestopt en natgehouden. Helaas voor hen verdween het zonnetje al snel en begon het wat harder te waaien. * brrrr *
Gelukkig was de redding nabij. In de verte klonk een fluitje en verzamelden de overige groepsleden zich om een ontsnappingspoging in praktijk te brengen. Hier was de dag ervoor al hard op getraind, maar nu moest het dan eindelijk echt gebeuren. Maar ontsnappen is natuurlijk moeilijker dan het lijkt…

 

Op het veld zagen de groepjes al allerlei hindernissen opdoemen die hun vrijheid in de weg stonden. Bovendien konden ze het hoofd van hun criminele familie niet achterlaten… Twee aan twee probeerden de groepjes te ontsnappen waarbij alleen het snelste team echt weg kon komen en door ging naar de volgende ronde. De jongste van het groepje moest zo snel mogelijk de oudste uit de kooi halen en over de hindernissen begeleiden terwijl degene die daar qua leeftijd tussen in zaten aan elkaar geketend al aan het parcours begonnen. Eerst moest er door een slootje gelopen worden, waarna er getijgerd werd om te ontkomen aan een vernietigende waterstraal. Daarna snel door een tunnel en onder een slagboom door limboën. Vervolgens uitkijken op de zeepbaan en tenslotte slalommend de vrijheid tegemoet sprinten.

 

Het ging er regelmatig erg fanatiek aan toe en het was erg grappig om te zien hoe sommige kinderen in hun enthousiasme de geblinddoekte groepsoudsten hulpeloos op het parcours achterlieten. Ook bleek dat samenwerken erg belangrijk is als je geketend over hindernissen heen moet. De groepjes die dit deden waren zeer snel binnen terwijl andere groepjes regelmatig omvielen en soms zelfs na die arme oudsten binnenkwamen!

 

In de halve finale en de finale waren de oudsten niet meer geblinddoekt, maar werden de jongsten beloond voor hun inspanningen en mochten ze achter op hun rug plaatsnemen. Vooral de combinatie van Gijs en Anne viel hierbij op. Zonder dat Anne ook maar een moment de grond raakte (zelfs niet bij het tijgeren!!) haalden zij in recordtempo de finish. Uiteindelijk won De Detectives de finale en ontsnapte daarmee tijdelijk uit het strafkamp en verdiende de volle 10 punten.

Moppersmurf

Score Hindernisbaan

De Detectives       10
De Blauwe Bende      9
De Boefjes           8
Onbekend             7
De Schaakmaffia      6
De Dieven            5
De Criminelen        4
De Zware Smurfen     3

Een hulpje voor Surfsmurf
Ook dit jaar zijn er weer wensen gedaan. Een hele originele wens kwam van Sanne Swinkels. Zij vond het wel een leuk idee om eens een stukje te filmen. Normaal laat Surfsmurf nooit iemand met zijn videocamera filmen, maar voor deze ene keer mocht het. Het ging echt fantastisch. Daar waar Surf eerst de hele handleiding van het apparaat had door moeten nemen om te snappen hoe je moest filmen, ging Sanne direct als een natuurtalent van start. Het eindresultaat is zeker goed gelukt!

Pech voor Surfsmurf…
Hij was zijn video camera al kwijt en toen Sophie ook nog kwam helpen met het maken van foto’s had Surfsmurf helemaal geen apparatuur meer. Daar werd natuurlijk dankbaar gebruik van gemaakt en voordat Surf het wist was hij al drijfnat door een ‘onoplettende aktie’ van Lange, die heel triomfantelijk met zijn tuinslang stond te zwaaien. Hierna werd de zeepbaan dan toch ook maar door Surf getest tot groot vermaak van iedereen…

 

Het rode draadspel
Dit spel loopt door over de hele week. We zijn ermee begonnen op de eerste dag. Er staat bij de ingang een grote kist met daaromheen een grote ketting met een fietsslot en twee brandkasthangsloten. De bedoeling is dat de kinderen deze open gaan krijgen. Met de spellen die ze doen zijn er sleutels te verdienen. De groep die bij een spel eerste is geworden mag ook als eerste een sleutel uitkiezen uit een bak met zo’n 300 sleutels. Dan mag de groep die tweede is geworden enz. Nadat ze hun nieuwe sleutels aan hun sleutelring hebben bevestigd mogen ze hun nieuwe aanwinst gaan uitproberen op de sloten. Helaas hebben de brandkastsloten geen sleutel maar een code. Lange Smurf is de enige die de ware codes kent en is omkoopbaar. Dus als de kinderen er wat Smeurfo’s voor over hebben kunnen ze bij Lange Smurf een deel van de code kopen. Ook wordt er zo heel af en toe een deel van een code bekend gemaakt zodat het aantal mogelijke combinaties weer wat wordt verkleind.

Inmiddels (maandag) is er één deel van de code algemeen bekend gemaakt aan de hele groep. Er wordt in elk stukje vrije tijd gretig geprobeerd om de sloten te openen. De ketting is er ook al af en het sleuteltje van het fietsslot is ook al gevonden en gebruikt.

Nu is het dus zaak dat zo snel mogelijk de code van de hangsloten wordt gevonden zodat de kist open kan……

Wordt vervolgd…

Knutsel

Pet vergeten…
Wij ontvingen een mailtje van Ringeltje Ka met het verontrustende nieuws dat Kelly haar pet was vergeten…

“Pet vergeten? Hoezo pet vergeten??? Die heb ik gewoon bij hoor!” Was de reactie van Kelly toen wij haar verontrust vroegen of dit klopte. Om te bewijzen dat ze de pet inderdaad bij had haalde ze deze direkt. Het thuisfront kan weer rustig slapen…

Strategisch spel
Het Strategisch spel (een variant op levend stratego) stond voor vanavond op het programma. We moesten met z’n allen naar de bossen om daar dit spel te kunnen spelen. Eelco verteld hieronder wat er allemaal gebeurde.

Wel, we gingen tegen de avond in twee groepen naar het bos met de auto’s, waar de 8 groepen werden opgesplitst in 4 groepen. Daarna gingen we met een smurf naar een hoek van het bos waar we levend strasmurfo(stratego) gingen spelen. Er vielen veel doden maar er waren ook een paar overlevenden. ik weet dat wij niet wonnen (helaas!!!!!!!!!!!), maar we hadden toch een leuke avond.

Eelco van Horssen

Score Strategisch spel

De Criminelen       10
De Schaakmaffia     10
De Dieven            9
De Zware Smurfen     9
Onbekend             7
De Detectives        7
De Blauwe Bende      5
De Boefjes           5

Leave a Reply